تعمیر سیستم تحریک ژنراتور فاز 5 پارس جنوبی

اطلاعات پروژه

عنوان پروژه: تعمیر سیستم تحریک ژنراتور فاز 5 پارس جنوبی
نام شرکت: پارس جنوبی
تاریخ شروع: 21 شهریور 1402
طول مدت انجام: 3
الان رای بدهید!
0.0/5 (0 رای)
  • diesel-generator-repair-check.jpg
  • 3.jpg

درجه حرارت زمان احتراق دیزل ژنراتور، حدود 2000 درجه سانتی گراد است، از حرارت تولید شده سوخت گازوییل، 35 درصد تبدیل به کار مفید می شود، 31 درصد آن از طریق اگزوز خارج می شود، 10 درصد آن صرف غلبه به نیروی اصطحکاکی موتور دیزلی می شود، باقیمانده احتراق حدود 33 درصد است، که دمایی حدود 660 درجه سانتی گراد دارد، که این دما از دمای ذوب قطعات درونی دیزل (پیستون ها، سوپاپ ها و بوش ها) بیشتر بوده، و در صورت دفع نشدن دما، باعث ذوب آنها می شود، و همچنین دمای بیش از حد، باعث از بین رفتن لایه روغن روی قطعات و سوختن آنها می شود. پس وجود سیستم خنک کنندگی در موتور دیزل برای جذب این حرارت، و انتقال آن به محیط لازم و ضروری است. سیستم خنک کنندگی در دیزل ژنراتور ها به دو صورت مایع خنک (آب خنک) و هوا خنک است. هر دو سیستم دارای مزایا و معایبی هستند.

 

مزایای دستگاه های ژنراتور با دیزل هوا خنک، کاهش وزن دستگاه به دلیل عدم وجود قطعاتی مانند پمپ آب، رادیاتور و سایر متعلقات مربوطه، نگهداری ساده تر، عدم یخ زدگی در هوای سرد، و مشکلات ناشی از آب نامناسب (خوردگی یا گچ گرفتگی) را ندارند. از سوی دیگر معایب دیزل ژنراتور های هوا خنک، کنترل دمای آنها در شرایط مختلف و صدای بیشتر آنها می باشد.

 

تعمیر سیستم کنترل (ECU) دیزل ژنراتور

 

ECU یک تجهیز بسیار حساس و گران قیمت است، و در واقع مغز یک موتور دیزلی است، که مسول کنترل زمان پاشش انژکتور ها، میزان ترکیب سوخت و هوا، کنترل سنسور های حفاظتی دیزل ژنراتور، کنترل آلایندگی است، و همچنین بر عملکرد سیستم خنک کنندگی، پمپ، شارژر و سرعت چرخش شفت (سرعت دیزل) نظارت دارد. عیب در دینام، اضافه ولتاژ های ناگهانی، جوشکاری و غیره می تواند باعث آسیب رساندن به ECU شود، که در این صورت باید تعمیر یا تعویض شود.

درجه حرارت زمان احتراق دیزل ژنراتور، حدود 2000 درجه سانتی گراد است، از حرارت تولید شده سوخت گازوییل، 35 درصد تبدیل به کار مفید می شود، 31 درصد آن از طریق اگزوز خارج می شود، 10 درصد آن صرف غلبه به نیروی اصطحکاکی موتور دیزلی می شود، باقیمانده احتراق حدود 33 درصد است، که دمایی حدود 660 درجه سانتی گراد دارد، که این دما از دمای ذوب قطعات درونی دیزل (پیستون ها، سوپاپ ها و بوش ها) بیشتر بوده، و در صورت دفع نشدن دما، باعث ذوب آنها می شود، و همچنین دمای بیش از حد، باعث از بین رفتن لایه روغن روی قطعات و سوختن آنها می شود. پس وجود سیستم خنک کنندگی در موتور دیزل برای جذب این حرارت، و انتقال آن به محیط لازم و ضروری است. سیستم خنک کنندگی در دیزل ژنراتور ها به دو صورت مایع خنک (آب خنک) و هوا خنک است. هر دو سیستم دارای مزایا و معایبی هستند.

مزایای دستگاه های ژنراتور با دیزل هوا خنک، کاهش وزن دستگاه به دلیل عدم وجود قطعاتی مانند پمپ آب، رادیاتور و سایر متعلقات مربوطه، نگهداری ساده تر، عدم یخ زدگی در هوای سرد، و مشکلات ناشی از آب نامناسب (خوردگی یا گچ گرفتگی) را ندارند. از سوی دیگر معایب دیزل ژنراتور های هوا خنک، کنترل دمای آنها در شرایط مختلف و صدای بیشتر آنها می باشد.

ECU یک تجهیز بسیار حساس و گران قیمت است، و در واقع مغز یک موتور دیزلی است، که مسول کنترل زمان پاشش انژکتور ها، میزان ترکیب سوخت و هوا، کنترل سنسور های حفاظتی دیزل ژنراتور، کنترل آلایندگی است، و همچنین بر عملکرد سیستم خنک کنندگی، پمپ، شارژر و سرعت چرخش شفت (سرعت دیزل) نظارت دارد. عیب در دینام، اضافه ولتاژ های ناگهانی، جوشکاری و غیره می تواند باعث آسیب رساندن به ECU شود، که در این صورت باید تعمیر یا تعویض شود.

 

 

دیدگاه خود را بگذارید